Archive for ‘CxM Trail’

21 Juliol 2012

Aplaçada a octubre la primera Cursa de Muntanya d’Ocaive

L’organització de la primera edició de la Cursa de muntanya d’Ocaive (Pedreguer) ha comunicat que la competició ha sigut aplaçada fins el proper 28 d’octubre. La cursa que té un recorregut de 21 kms i un desnivell positiu de 1.044 metres s’havia d’haver disputat el primer cap de setmana del mes passat.

19 Juliol 2012

La Copa d’Espanya, davant la seva cita guipuscoana

Els 526 corredors inscrits a la tercera prova de la Copa de Espanya de Curses per Muntanya FEDME s’enfrontaran a un recorregut ràpid i dur de cames, en una cursa de 31,2 Km de distància i 1.500 metres de desnivell positiu.

La Copa d’Espanya de Curses per Muntanya FEDME – Gran Premi Buff Salomon 2012 arriba aquest diumenge a Guipúscoa per disputar la seva tercera i penúltima prova en la IV Flysch Trail Mendi Lasterketa . Es tracta d’una cursa de 31,2 km de distància i 1.500 metres de desnivell positiu acumulat que transcorre per la reserva de Biotopo del Flisch i pels penya-segats entre Zumaia i Deba, organitzada pel Flysch Kirol Elkartea.

Amb sortida i arribada a la plaça Eusebio Gurrutxaga, en ple centre de la població de Zumaia, els 526 corredors inscrits a la prova s’enfrontaran a un recorregut tècnic, sense grans desnivells, molt ràpid i alhora dur, en un dia que es preveu ennuvolat però sense pluges i amb una temperatura màxima de 20 graus.

Entre els participants que ja han confirmat la seva presència a Zumaia per disputar la cursa, no faltarà un alt nombre de seleccions autonòmiques i els corredors que disputen els primers llocs de la classificació general, com la recentment coronada campiona del món del Km Vertical en els SkyGames-Ribargorça Romànica Oihana Kortazar, qui segurament tindrà un gran duel amb Ana Conde, sense obviar a atletes locals com Leire Atxutegui, entre d’altres.

Des que s’estrenés el 2009, any rere any la Flysch Trail Mendi Lasterketa ha anat consolidant-se fins a convertir-se en una de les proves de major rellevància dins del calendari de curses de muntanya, amb un entorn espectacular, un traçat molt especial i amb el caliu de la gent que segueix la cursa des de diferents punts del recorregut per no perdre’s cap detall.

18 Juliol 2012

Xari Adrián: “L’experiència a l’Ehunmilak ha sigut boníssima i dura”

Xari Adrián acaba de proclamar-se vencedora este cap de setmana passat de l’Ehunmilak, les cent milles basques. Potser un dels ultra-trails més exigents de la península, inclús de l’altra banda dels Pirineus.

En una temporada que no escomençava bé, va ser baixa al GR10-Xtrem (93km) a última hora per una lessió greu, Xari va recuperar-se amb molt de treball per poder debutar en la CSP-115. Després de tres victòries consecutives a la Marató i mitja(65km), el debut en la Castelló-Penyagolosa de 115 kms era quasi obligat. I estrenava la cursa amb victòria.

No va ser casualitat. Un mes després guanya en la mateixa distància, al Gran Trail de Peñalara. I al mes següent, puja de distància (i de desnivell) amb l’Ehunmilak(168km).L’Ehunmilak no l´afrontava com la CSP i GTP les dos van ser objectius. Ehunmiliak va eixir de sobte, buscava una ultra més llarga i bo, aquesta pareixia bona. No buscava resultat, però la forma física et porta a com estàs en eixos moments. Ha sigut un poc la ultra per a llevar-me els fantasmes de cara a la UTMB”.  Eixe és l’objectiu de l’any, la Ultra-Trail del Mont-Blanc.

Sobre les espectatives en la carrera del Mont-Blanc té les coses més clares, “l’experiencia a l’Ehunmilak ha sigut boníssima i dura, i pel que conec i m´han dit UTMB és molt menys dura, aixina que intentarem fer-ho lo millor posible. Allí hi haurà molt de nivell i esperem estar a l´altura. És una il.lusió, poder estar entre les millors”.

Pensant en 2013, la FEDME organitzarà el primer Campionat d’Espanya d’ultra-trail. Amb la nova proposta, i a la pregunta de vestir de nou la samarreta de la Selecció, Xari s’il·lusiona amb la idea. “És la primera notícia que tinc respecte aixó, però si, clar que seria una gran cita per poder estar de nou en la FEMECV. La meua experiència com a corredora de la Selecció Valenciana sempre ha sigut especial. M´ha curtit molt com a esportista i m´agradaria que tornaren a confiar en mi per una cita com aquesta”.

altres noticies relacionades:
15 JULIOL 2012 Ehunmilak per a Xari Adrián
24 JUNY 2012 Victòria per a Xari Adrián al Gran Trail de Peñalara
26 MAIG 2012 Resultats Volta al Terme de Fondeguilla
12 MAIG 2012 Ramón Recatalá se hace con la victoria de la CSP-115 en Sant Joan de Penyagolosa
25 MARÇ 2012 Victòria per a Xari Adrián en una Perimetral a Javalambre accidentada

17 Juliol 2012

2a Carrera de muntanya de Beneixama

17 Juliol 2012

4t Campionat d’Espanya de carrera per muntanya de Clubs FEDME

17 Juliol 2012

12é Fons de la Tardor

17 Juliol 2012

2n Sotextrem

17 Juliol 2012

1r Maratón La Puebla – Javalambre

17 Juliol 2012

Video resum dels SkyGames 2012

17 Juliol 2012

Gran èxit dels SkyGames 2012 de la Ribagorça Romànica

Ja han passat uns dies de la finalització dels SkyGames 2012. 6 proves disputades, 1.300 atletes de 20 nacionalitats, i més de 8.000 pernoctacions a la zona, és el balanç en xifres que els SkyGames han deixat a la zona de la Ribagorça Romànica durant els dies que han tingut lloc les competicions.

El dia 29 de juny s’inauguraven els Campionats del Món de SkyRunning en un marc incomparable, com és el poble de Taüll, just darrera de l’església romànica de Sant Climent de Taüll. Autoritats, cultura local i un nombrós públic, van ser els protagonistes d’un acte dinàmic que posà en valor els punts forts d’aquesta contrada pirinenca. Una baixada de falles de la muntanya va conduir el foc fins a l’encesa del pebeter, a càrrec de l’alpinista de Taüll Oriol Baró, moment que començava un espectacule de focs artificials.

En el Km.Vertical, la prova inaugural dels SkyGames, la selecció espanyola ja va començar a marcar la tendència que tindrien aquests Campionats del Món de SkyRunning. Agustí Roc i Oihana Kortazar es van endur la victòria i van aconseguir els primers ors per la delegació espanyola. Raúl García i Nicola Golinelli van completar el podi masculí mentre que Laura Orgué i Mireia Miró completaven el podi femení. La cursa del Km Vertical recorria un exigent itinerari amb sortida a Barruera (1.100 m) i arribada a la cota 2.100 m del pic Roies de Cardet (2.450 m). Un total de 1.000 metres de desnivell en 3 km escassos de distància, primer pels carrerons de Barruera, després per corriols i pistes de muntanya fins enfilar camp a través pels serrats al nord de la població de la Vall de Boí.

La segona prova dels SkyGames Ribagorça Romànica 2012, va ser l’espectacular SkySpeed, que es disputava al Pla de l’Ermita (Vall de Boí) i que va acabar amb victòries del francès Didier Zago i la italiana Debora Cardone. Aquesta prova va ser una de les poques concessions que va permetre l’equip espanyol. Jesús de la Morena i Luis Alberto Hernando van acompanyar Zago al podi masculí; i per la seva banda Cardone va estar acompanyada per Oihana Kortazar i Sílvia Leal. Els atletes competien en mànegues de quatre en quatre en un recorregut de només 200 metres de distància i 100 metres de desnivell, una pujada extremadament explosiva i que exigia que els competidors es buidessin al límit de les seves forces. El fet de tractar-se d’un recorregut curt va afavorir la presència d’un públic molt nombrós per animar els corredors i vibrar amb la competitivat de la cursa.

El diumenge 1 de juliol a Laspaúles, i sota unes condicions meteorològiques marcades per la boira, el fred i els ruixats ocasionals, va arribar el torn de la SkyBike, un altre feu gairebé monotemàtic per a la selecció amfitriona. El francès Didier Zago, tercer classificat, va ser l’únic capaç de trencar el color espanyol al podi. Francesc Freixer i Jesús de la Morena van precedir-lo en els dos graons més alts del calaix. Mentrestant, Núria Picas, Yolanda Magallón i Montserrat Martínez copaven el podi en categoria femenina. Freixer i Picas obtenien dos nous ors per a l’equip espanyol, en aquesta duatló de muntanya de 1.400 m de desnivell i unes distàncies de 11,4 km en BTT, 10 km a peu i uns altres 9,6 km en BTT fins arribar a meta.

Amb la disputa de la SkyBike s’arribava a l’equador de la competició. Els corredors disposaven de cinc dies de descans per a recuperar forces abans de la prova de relleus dels SkyGames, el SkyRaid. La cursa disputada a la població de Vilas del Turbón no va tenir color, i l’equip format per Ángel Llorens, Montserrat Martínez i Ignasi Cardona va guanyar per gairebé set minuts de diferència al combinat andorrà, que va obtenir la segona posició, mentre que el bronze se’l van endur l’equip francès. La selecció espanyola obtenia una nova medalla d’or i el medaller no parava d’augmentar.

L’últim dia de competició estava reservat a la prova reina d’aquests SkyGames 2012: la SkyMarathon, una cursa de 42km i 6.000 metres de desnivell acumulat, amb sortida i arribada a la població de Vilaller. La selecció espanyola va tornar a dominar tant la categoria masculina com la femenina, amb victòries de Luis Alberto Hernando i Núria Picas. Miguel Caballero i David López van acompanyar a Hernando al podi masculí; i per la seva banda Picas va estar acompanyada per Blanca Serrano i Oihana Kortazar. Paral·lelament, es va disputar la versió curta SkyRace, de 21 km, i que va acabar amb doble victòria catalana: Jessed Hernández en categoria masculina i Mònica Ardid en categoria femenina.

Amb aquestes dues curses es posava punt i final al programa de competicions dels SkyGames Ribagorça Romànica 2012, i es podien obtenir les classificacions de la combinada (classificació que contempla els resultats de la SkyMarathon, més els dos millors resultats de Km Vertical, SkySpeed i SkyBike). Luis Alberto Hernando i Núria Picas van ser els que es van endur la victòria en aquesta classificació. Hernando, va guanyar la combinada després de quedar 1r a la SkyMarathon, 3r a la SkySpeed i 5è al Km Vertical. En categoria femenina, Núria Picas va quedar 1a a la SkyMarathon, 5a a la SkySpeed i 1a a la SkyBike.

La repercussió en el territori de la Ribagorça Romànica

Un primer balanç de la repercussió dels SkyGames 2012 de la Ribagorça Romànica permet afirmar que la celebració d’aquests campionats d’esports de muntanya ha permès doblar la xifra de pernoctacions respecte el pont de Sant Joan de l’any 2011 i que ha generat uns ingressos econòmics que superen els 500.000€.

Joan Perelada, president de L’Associació pel Desenvolupament de la Ribagorça Romànica, es mostra satisfet amb aquestes xifres en un moment en que l’activitat turística es troba estancada en moltes zones i valora positivament la xifra de visitants que ha rebut la zona al llarg dels deu dies de celebració dels Sky Games. Es calcula que unes 6.000 persones han seguit en diferents dies i moments les proves i han animat cadascuna de les seus on s’han produït els jocs: Barruera, Taüll, LesPaúles, Vilas del Turbón i Vilaller pel que fa a les proves esportives oficials, i El Pont de Suert,  Boí, Roda d’Isábena i Bonansa en les proves complementàries i les activitats culturals i lúdiques, com la disputa de la quarta prova de la Copa Catalana Internacional de BTT o la caminada popular.

L’èxit esportiu ha quedat reflectit en la consecució de 23 medalles pels esportistes de l’equip espanyol, per la participació de 1.300 atletes de 20 països i per la satisfacció dels esportistes participants en vers el territori en el que han competit, que han qualificat de magnífic i molt ben preparat per a la pràctica dels esports de muntanya.

I és que més enllà d’aquest triomf esportiu, Joan Perelada destaca l’èxit en la organització de tot l’esdeveniment, la tasca realitzada pels membres de la organització i els voluntaris, la bona disposició de tots els habitants del territori per acollir els visitants i la bona coordinació entre les dues Ribagorces, la catalana i l’aragonesa. “Hem entès que és a partir de la col·laboració que podem fer grans coses, que podem anar més lluny i ara ens cal seguir treballant en aquesta direcció”.

14 Juliol 2012

Sis medalles per a la Selecció Valenciana al Campionat d’Espanya de carrera vertical

Extraordinaris resultats dels components de la Selecció de la Comunitat Valenciana que ha participat este matí en el Campionat d’Espanya de carrera vertical FEDME. La prova, un Kilòmetro Vertical, s’ha disputat a Sierra Nevada sobre un recorregut llarg de 4,7 kms, i amb meta per damunt dels 3.000 metres d’altitud.

Tres ors per als valencians: David Prades (GR33 Tottrail) ha guanyat en categoria Júnior, Ramón Navarré (Mur i Castell Tuga) or en categoria Cadet i Zaira Martínez (CXM València) tercer or en categoria Promesa.

A més a més Alba Beltrá (Club Novelder) ha aconseguit la plata en categoria Júnior i Alejandro Muchola (Mur i Castell Tuga) i Júlia Font (Amics VTF) bronze en Cadets i Júnior respectivament.

La resta de l’equip han estat encapçalats per Ana Peydró (CExc Amics de les Muntanyes) i Andrea Martínez (Amics de la VTF), quarta i cinquena respectivament en Cadets.

L’equip convocat pel seleccionador Vicent Peydró el completaven Pau Castañer (Aper Alcoi) i David Navarro (CExc Eldense) en categoria Júnior. Guillem Font (Amics de la VTF) i Jorge Rodríguez (GE Gata) en categoria Cadet. Mentre que l’equip absolut ha estat format per Ignasi Cardona (GR33 Tottrail), Toño Quilis i Emili Sellés (Marathon Crevillent), Olegario Alario (La Llebre Simat), Melissa Galí (Mur i Castell Tuga) i Leticia Pallás (Mur i Castell Tuga).

Sense resultats provisionals, en breu ampliem informació.

Fotos d’Àngel Font. https://picasaweb.google.com/115720239258597816720/KMVerticalSierraNevada#

12 Juliol 2012

Foc a la Serra Mariola

Huit brigades aèries i tres terrestres treballen des de primera hora d’esta vesprada al paratge de Les Coves, entre Alcoi i Cocentaina, on sembla que s’ha originat l’incendi. Info en Levante-EMV . Info en Las Provincias . Info en Información .

Evolució de l’incendi en directe: