Somriures i llàgrimes a la desena edició del UTMB

Desena edició de l’Ultra-Trail Mont-Blanc, i altra vegada amb polèmica. La més famosa de les curses per muntanya a Europa, i potser al món, es va disputar el passat cap de setmana entre Chamonix i Courmayeur, les dos capitals dels Alps separats pel massís del Mont-Blanc.

La cursa reina, el UTMB, va estar modificada totalment a causa de l’oratge, agreujat al vessant sud. Així el recorregut no eixia de la vall de Chamonix, i es va reduir a 100 kms.

La pitjor de les notícies va ser l’abandonament de Xari Adrián (GR33 Tottrail). “Retirar-me ha sigut difícil, mai ho havia fet, però ni les condicions meteorològiques ni el meu cos em permeteren continuar“. Un dur colp per a Xari que venia de guanyar la Ehunmilak, i trails de distàncies inferiors com el GTP i la CSP115. A més de criticar la decisió presa per l’organització en triar un recorregut gens atractiu.

Teresa Nimes (Team Lafuma) arribava amb un bon palmarés encara que amb dubtes, ja que debutava en la distància. Les condicions no van ser bones per a les seues característiques, encara que pogué finalitzar la prova en una dinovena posició. Quarta espanyola amb un temps de 16h42:28.

La corredora de Benidorm Carmen Martínez Peñalver (At.Benidorm) entrava en 45a posició.

En hòmens el millor corredor de la Comunitat Valenciana ha sigut Dani Amat (CXM València) en 55a posició i amb un temps de 14h06:16. El corredor d’Elda ja va tindre ocasió en anys anteriors de donar la volta al massís.

Quant a la CCC, que va reduir sensiblement el recorregut fins uns 90 kms, va estar disputada sota unes condicions més desfavorables. Amb neu en cotes altes i molt de fred. La mateixa posició que Nimes ha aconseguit Ramón Recatalá (Mur i Castell – Tuga). Encara que el corredor de La Vilavella va estar disputant millors posicions durant gran part de la cursa.

El primer valencià per darrere sigué Juanma Jiménez (CD Runnersworld), en 44a posició. Per davant dels corredors del Mur i Castell – Tuga Ezequiel Cuesta i Batiste Ruíz, molt a prop.

Rosa Guillamon (Flowbikestore.com) ha donat altra demostració de la seua qualitat. Amb 13h10:43 ha aconseguit ser la huitena classificada, primera espanyola i millor resultat valencià en totes les competicions d’este gran event mundial. Rosa no fa soroll, però de tant en tant ens regala resultats com este. Enhorabona.

Bon resultat també el de Marian Bertolo (Boika). La corredora d’Almenara ha aconseguit entrar entre les vint primeres. Junt a Rosa han sigut les primeres espanyoles clasificades. Molt a prop Sònia Escuriola (Mur i Castell – Tuga), en 24a posició.

En la TDS, potser la “cenicienta” dels trails de Chamonix, el millor ha sigut Jorge Máñez (Trail Villena). La parella de Teresa va triar este recorregut, on va anar de menys a més assolint finalment la 40a plaça després de 19:28:41. Tercer espanyol.

2 Trackbacks to “Somriures i llàgrimes a la desena edició del UTMB”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: