Raquel Martínez Rodríguez (La Vall d’Uixó, 1975) és la nova guanyadora de la Mim, Marató i mitja Castelló-Penyagolosa. La seua entrada, 6:38:47, és la sisena millor marca de tots els temps. Hem fet 3 preguntes 3 a esta corredora del Mur i Castell Tuga resident a Castelló per conéixer-la una miqueta més.
1. L’any passat vas fer una temporada molt bona, amb diverses victòries. Enguany has debutat en competicions FEMECV i el resultat està ahí. Deus estar contenta, però pensaves estar a un nivell tan alt (respecte a les teues rivals)? T’ha sorprés el teu rendiment o ja te veies amb posibilitats?
Ufff… Si sapigueres en quines condicions vaig escomençar les competicions FEMECV… (bombolles en carn viva en la primera cursa, ferro baix en la resta de proves…). A setembre de l’any passat vaig escomençar a entrenar “seriosament”, amb Ezequiel Cuesta. Fins allavors eixia a córrer un parell de vegades o tres a la setmana. Anaven dient que milloraria el rendiment amb sèries, costeres, etc…
Tres mesos després cercava 40′ al 10K de Castelló i m’ix 38’10”. Encara i així no he sigut conscient de la millora fins el passat 1 de maig, a la Tuga Trail Castellolí, on vaig millorar 17′ la marca, amb el mateix recorregut.
A la Mim no m’esperava per a res estar a eixe nivell. Pensava que quedaria quarta o cinquena, en les millors circumstàncies. M’ha sorprés prou el rendiment.
2. A la Mim has fet un carreró. Conta com va ser la cursa, una miqueta. L’objectiu era una marca concreta o intentar guanyar i que isca lo que isca?
Objectiu? Cap. Per a mi era un repte la distància. L’objectiu era acabar-la, i si estava a prop del podi, millor.
Em van preparar uns temps de pas en un perfil, però jo ni els vaig mirar. Sóc despistada per eixes coses, no sabia si abans era la Bassa Oronetes o Xodos, o Les Useres (com ho dic!). Així que vaig passar dels parcials.
Vaig eixir per sensacions. En el primer punt de control ja em van dir que anava depressa. Ezequiel va telefonar el meu xic perquè em frenara a la Pedra de Borriol. En cada avituallament em van dir lo mateix, que anava massa apressa, i eren molts kilòmetres. Però seguia a la meua perquè em trobava còmoda. A partir de Les Useres vaig baixar el ritme perquè em van espantar de tanta insistència. A Sant Miquel tornaven a insistir, i vaig baixar encara més. En cap moment em donaren referències de les rivals, les prenien però no me les dien (tampoc les volia).
A partir de Xodos vaig apretar altra vegada però no com vaig voler, per molèsties al genoll. Vaig entrar a meta com a guanyadora però sense saber qui venia darrere ni a quina distància.
Les sensacions van ser bones durant tota la cursa. He acabat molt satisfeta, sobretot per la marca i perquè muscularment la Mim no m’ha passat factura.
3. El récord de Rosa Guillamon (6:12:51) és estratosfèric. Te veus en posibilitats d’apropar-te’n en altra ocasió? Penses que alguna xica, del nostre entorn, pot baixar el récord a curt termini?
No és la primera vegada que m’ho pregunta. Eixe temps el veig prou allunyat. Sobretot des dels xicotets canvis en el recorregut des de l’any passat.
És veritat que vaig acabar senzera (no m’agrada patir massa), i que podria haver-me exprimit una miqueta més. Baixar el meu temps potser sí, però plantejar-me el rècord, no.
Encara que em diuen que al palmarès, per estadístiques, des de la primera presa de contacte competint, al segon intent es millora de 20 a 30 minuts. Em pareix exagerat, i seguisc pensant lo mateix: Prou inabastable a curt termini per a alguna del nostre entorn.
A continuació les marques de tots els temps de les xiques sub-7h. Amb asterisc (*) les que van valdre una victòria:
Rosa GUILLAMON 6:12:51 (2006*) [R]
Noemí BACHERO 6:26:57 (2006)
Lola PEÑARROCHA 6:31:05 (2011*)
Noemí BACHERO 6:34:47 (2011)
Xari ADRIAN 6:35:35 (2010*)
Raquel MARTINEZ 6:38:47 (2014*)
Conchi MARTIN 6:39:44 (2001*)
Ani MUÑOZ 6:41:07 (2001)
Rosa GUILLAMON 6:42:21 (2005*)
Silvia SOS 6:44:06 (2013*)
Marta VIDAL 6:43:44 (2006)
Laia CAÑES 6:44:34 (2014)
Laia CAÑES 6:46:56 (2013)
Noemí BACHERO 6:54:13 (2012*)
Ester HERNANDEZ 6:57:39 (2003*)
Sofia GARCIA 6:57:39 (2012)
Beatríz REAL 6:59:46 (2014)
Deixa un comentari